KNMV Technische Cursus

Technische Cursus voor Beginners

Motorrijders hebben over het algemeen meer interesse in de techniek van hun motor dan de gemiddelde automobilist van zijn vervoermiddel wil weten.

Sleutelen aan je eigen motor is bovendien erg leuk en hoort bij het motorgevoel. En natuurlijk is goed werkende techniek van je motor in het kader van verkeersveiligheid van levensbelang!

De KNMV heeft daarom in samenwerking met een aantal geselecteerde motordealers, waaronder Pols Motoren, de Technische Cursus ontwikkeld.

Waarom de Technische Cursus?

Het bezig zijn met en het onderhouden van of sleutelen aan je eigen motor is een goed initiatief. Het geeft niet alleen kennis, maar ook inzicht waarom dealers reparaties graag op een bepaalde manier willen uitvoeren. Als je de cursus gevolgd hebt ben je nog lang geen monteur, maar geeft je prima handvatten voor eenvoudige kleine reparaties of beurten.

Programma

Eerst wordt een goede theoretische basis gelegd. Daarna ga je als cursist de werkplaats in om mee te kijken onder leiding van een docent. Reparaties zoals het vervangen van remblokken, olie verversen en het spannen van de ketting komen uitgebreid aan bod.

Deelnemen

De Technische Cursus bestaat uit zes avonden. Er wordt gewerkt met sleutelmotoren, zodoende hoeft je niet met je eigen motor te komen, het mag uiteraard wel.

Tijden

De 1e cursusavond start om 19.00 uur en eindigt rond 22.00 uur. De overige cursusavonden van de Technische Cursus starten om 19.30 uur en eindigen (eveneens) rond 22.00 uur.

Inschrijven

Schrijf jezelf nu in via de cursuskalender (zoek naar beschikbare data), via de Technische Cursus pagina van de KNMV of indien je meer wilt weten: meld je bij ons in de showroom.

Let op: de Technische Cursus bestaat uit een geheel van 6 avonden, wordt gegeven op diverse plaatsen in Nederland en start gewoonlijk in oktober en/of januari.

Controleer goed of je daadwerkelijk bij alle cursus data aanwezig kunt zijn, een deel missen is zonde en later instappen is niet mogelijk.

Alles komt aan bod:

Van banden tot remmen, frames tot wegligging.

Van Luchtfilter tot uitlaat en alles ertussen.

 

De werking van de huidige 4-takt motoren ontbreekt uiteraard ook niet.